Statuspagina

2 januari 2017

E-mail: Vandaag is, zoals aangekondigd, de oude mailserver uit dienst genomen.

Werkt uw mail niet meer? Dan staan uw instellingen nog verkeerd. In de instellingen van uw e-mail programma vindt u op twee plekken de servernaam service.jxs.nl, namelijk bij de inkomende servernaam (pop3 of imap) en bij de uitgaande servernaam (smtp). Dit moet mail.jxs.nl worden.

De correcte servergegevens zijn:

SMTP Server: mail.jxs.nl poort 587 of 465
POP3 Server: mail.jxs.nl poort 995
IMAP Server: mail.jxs.nl poort 993
Login gegevens staan in de waarschuwings-mail die u de afgelopen maanden 2x per week heeft ontvangen.

Uitleg bij het instellen van e-mail vindt u op deze pagina.

11 maart 2016

14:18 - Door een interne verstoring in de mailserver is een deel van de inkomende e-mail de afgelopen uren niet correct verwerkt. Dit heeft de volgende gevolgen:
  • Het grootste deel van de e-mail bleef in de wachtrij staan, maar is ondertussen alsnog afgeleverd. Voor deze mail is enkel een vertraging opgetreden.
  • Een klein deel van de e-mails is teruggestuurd naar de afzender.
  • Alle mail is/wordt afgeleverd of retour gezonden. Er is geen mail "verdwenen".
  • Er zijn geen gevolgen voor uitgaande e-mail geweest.
De monitoring zal aangepast worden om het risico op herhaling te beperken.
Excuus voor het ongemak.

23 maart 2015

10:09 - Er zijn op dit moment netwerk problemen in het datacenter waar een deel van onze servers staan. Netwerk engineers zijn druk bezig het probleem op te sporen en te verhelpen.
10:49 - Netwerkstoring is nog steeds gaande. We werken aan een oplossing, geen ETA beschikbaar. Volgende update binnen 30 minuten.
11:04 - We signaleren dat de verbindingen weer tot stand komen. Er is nog geen formele afmelding door de netwerkprovider, het is niet uitgesloten dat de problemen terugkomen.
14:00 - Uplink heeft bevestigd dat de problemen verholpen zijn. De oorzaak lag uiteindelijk in een glasvezelkabel die door een graafmachine geraakt was.

12 augustus 2014

Er zijn netwerk problemen in het datacenter waar onze servers staan. Netwerk engineers zijn bezig het probleem op te lossen. Vanaf een aantal providers is de verbinding niet optimaal, met name KPN (glasvezel) en T-Mobile.

Deze storing heeft inpact op websites en op ophalen/versturen van email.

11.45 - Prognose: De netwerk engineers voeren noodonderhoud uit. We verwachten nog maximaal een half uur problemen.
12.15 - Onze systemen geven aan dat alles weer werkt. De storing is echter nog niet formeel afgemeld door de netwerkprovider, het is niet uitgesloten dat de problemen terugkomen.
13.00 - Formele bevestiging ontvangen: het probleem is verholpen.
Home Statuspagina Support Algemene voorwaarden Contact Urenverantwoording Live ondersteuning Upload bestand Webmail Autoresponder email
Is een domeinnaam vrij?

Domein: